Czwartek, 14 Listopad 2019

Ćwiczenia na potencję - aktywny sposób na problemy z erekcją

24 października 2019

Problemy zdrowotne, jak i zaburzenia potencji mogą pojawić się w każdym wieku i drastycznie wpłynąć na życie seksualne mężczyzny. Przyczyn takiego stanu może być naprawdę wiele i zależą od wielu czynników. O problemach z potencją mówimy, gdy mężczyzna nie może podjąć satysfakcjonującej aktywności seksualnej w przypadku 25% i więcej prób. Czy istnieją jakieś ćwiczenia na potencję, które mogą zmniejszyć lub wyeliminować tę przypadłość? Zobaczmy.

Problemy z potencją - ABC przypadłości

Problemy z potencją mogą przybrać różne formy i często wynikają ze źródła zaburzenia. Przejawem takiego stanu może być sytuacja, gdy pojawia się wzwód, ale nie jest on na tyle trwały by podjąć aktywność seksualną. Inny przypadek to moment, gdy erekcja ma miejsce tylko w momencie niespodziewanego stosunku. Problemem może być także niepełny wzwód lub jego całkowity brak. Przyczyny takiego stanu mogą być zdrowotne, fizjologiczne lub mieć podłoże psychologiczne. 

Do elementów fizycznych z pewnością należy zaliczyć czynniki wynikające z anatomii danej osoby, infekcje dróg płciowych, problemy naczyniowe (miażdżyca i choroby układu krążenia związane z dopływem krwi do członka), farmakologiczne (wpływ niektórych leków), urazy układu nerwowego lub zmiany hormonalne (niski testosteron, wysoka prolaktyna). Do elementów psychologicznych zaliczany jest przewlekły stres, depresja, chroniczne zmęczenie, nerwice i inne.

Ćwiczenia na potencję - rola ćwiczeń w walce z przypadłością

Jak się okazuje, aktywność fizyczna może stymulować potencję. Wynika to z faktu, że największy problem wynika z ukrwieniem członka podcza pobudzenia, dlatego regularne treningi wzmacniające układ krążeniowy mogą znacząco przyczynić się do poprawy stanu. Jest to dobre rozwiązanie profilaktyczne, za pomocą którego można zminimalizować objawy problemu. Do profitów aktywności z pewnością należy dodać przeciwdziałanie miażdżycy i cukrzycy, które często mają negatywne przełożenie na funkcjonowanie układu płciowego. Ruch poprawia także pewność siebie i samoocenę związaną ze sprawnością i wyglądem. Pozytywny efekt przynosi już 30 minut aktywności dziennie, szczególnie z odpowiednio skomponowaną i zdrową dietą. Jakie ćwiczenia na potencję należy wykonywać, by poprawić swoją sprawność?

  • spacery i ruch na świeżym powietrzu - wpływa na wydolność i układ krążenia oraz sprzyja dotlenieniu - ćwiczenia areobowe,
  • joga - działa antystresowo i pomaga rozluźniać ciało, nawet w miejscach, o istnieniu których jeszcze niedawno nie mieliśmy pojęcia,

  • mięśnie dna miednicy - powinny być ćwiczone poprzez napinanie 3 razy dziennie,

  • ogólne działania na rzecz kondycji fizycznej i psychicznej. 

Jak widzimy profilaktyka i przeciwdziałanie poprzez ruch opierają się głównie na prowadzeniu aktywnego, zdrowego trybu życia, który cechuje się systematycznością i umiarkowanym natężeniem. Ćwiczenia na potencję, to takie, które aktywizują cały organizm i nie dopuszczają do rozwoju przypadłości cywilizacyjnych, związanych z siedzącym trybem życia w mieście. W celu dokładnej analizy przypadku i wybrania optymalnego rozwiązania, warto skonsultować się z lekarzem i ułożyć program ćwiczeń z trenerem.