Czwartek, 14 Listopad 2019

Dieta na potencję u mężczyzny

24 października 2019

Problemy z potencją to poważne zjawisko w dzisiejszym świecie. Na szczęście można wprowadzić działania profilaktyczne i redukujące efekty przypadłości poprzez odpowiedni jadłospis. Dieta na potencję u mężczyzny skupiona jest na mikroelementach, które sprzyjają utrzymaniu potencji w pełnej sprawności (chodzi głównie o witaminę D, cynk, selen oraz zdrowe tłuszcze). Są one mocno powiązane z ilością testosteronu w organizmie - głównego hormonu odpowiadającego za seksualność mężczyzn. Co powinno się znaleźć w diecie na potencję?

Rola diety w dbałości o potencję

Odpowiednio zbilansowana dieta ma ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu, a co za tym idzie na popęd i utrzymanie erekcji. Niestety niewiele osób jest tego świadoma i podejmuje właściwe działania. Spora część panów nie odnajduje się w kuchni lub uważa to za niemęskie, przez co ucieka im okazja na poprawę własnego stanu zdrowia. Omawiany zaś problem jest efektem trybu życia w dzisiejszych czasach - stresu, pędu, braku czasu, złego odżywiania. 

Schorzenia cywilizacyjne dotknęły także poniekąd seksualności panów, poprzez słabą dietę, zanieczyszczenia i ograniczoną aktywność fizyczną. Taka sytuacja znacząco przeciwdziała uzyskaniu pełnej sprawności i odpowiedniej potencji. Jakie elementy poprawiają jej jakość? Która dieta na potencję u mężczyzny sprawdzi się najlepiej?

Wpływ złych nawyków żywieniowych na potencję

Pęd wymusza zmiany, które nie zawsze idą w dobrym kierunku. Nie inaczej jest z żywnością, która jest mocno przetworzona i jej jakość pozostawia wiele do życzenia. Co w menu negatywnie wpływa na erekcję i układ krążenia? Na pierwszy ogień idą wyroby tytoniowe i alkohol. To temat dobrze znany, z udokumentowanym negatywnym wpływem na organizm i seksualność. Przede wszystkim wpływają one na rozszerzenie ciał jamistych w członku oraz obniżenie metabolizmu testosteronu w wątrobie. Kto jeszcze nie słyszał, równie niebezpieczny jest cukier w dużych ilościach który obniża hormonalną stymulację układu rozrodczego, co wpływa na chwiejność między testosteronem a estrogenem. 

Jeśli chcesz odpowiednio przygotować swoją dietę, powinieneś również pozbyć się z lodówki sera żółtego, który ma mnóstwo tłuszczy, przetworów mięsnych (głównie parówek) zawierających tłuszcze trans, konserwanty i inne sztuczne dodatki, a także gotowych dań, które są pełne tłuszczu palmowego bezpośrednio przyczyniającego się do problemów z potencją. 

Dieta na potencję u mężczyzny -  co stosować?

Jeśli zastanawiasz się, co powinieneś wprowadzić do diety, aby odpowiednio stymulować swoją sprawność seksualną, weź pod uwagę:

  • cynk,
  • selen,
  • witaminę D,
  • nienasycone kwasy tłuszczowe,
  • cholinę i glicynę,
  • tyroksynę.