Sobota, 14 Grudzień 2019

Pompki w pracy dla zabieganych

24 października 2019

Mało czasu, dużo obowiązków, wymagający szef, a później dzieci, dom i brak sił na cokolwiek - to scenariusz pasujący do wielu z nas. Kiedy chcemy zrobić coś ze sobą i zainicjować jakąś zmianę, najtrudniej zacząć i wygospodarować odrobinę czasu. Na szczęście przy odpowiednim podejściu, wystarczy naprawdę niewiele, by móc zrobić coś ze sobą. Przykładem mogą być pompki w pracy dla zabieganych, które można wykonywać wielokrotnie w ciągu dnia, mając nawet 1-2 minuty wolne do dyspozycji w trakcie przerwy. 

Wystarczy seria mieszcząca 20 pompek, robiona systematycznie, by nas wzmocnić i poprawić nasze możliwości oraz wpłynąć na samopoczucie czy wygląd.  Jeśli więc nie wiesz od czego zacząć, a chcesz zabrać się za siebie, niepotrzebny jest karnet na siłownię, drogi sprzęt, ani pakiet zajęć u trenera personalnego. Nie trzeba utrudniać tego, co proste i zamęczać się na początku drogi dietą i programami, tylko zwyczajnie zacząć działać. 

Pompki w pracy dla zabieganych - od czego zacząć?

Do pompek warto podejść jak do wyzwania. Dobrze założyć sobie okres czasu treningów, który nas będzie motywował, ale jednocześnie nie zniechęci zbyt długim lub krótkim okresem trwania. Pierwszy wariant sprawi, że wyzwanie będzie zbyt duże i możemy nie podołać mu mentalnie. Drugi nie przyniesie oczekiwanych efektów i będzie rozczarowaniem. Dlatego na początek, warto rozważyć program trwający od 4 do 8 tygodni. Po nim możemy spodziewać się większej, mocniejszej klatki piersiowej, lepszej wytrzymałości i… dobrego samopoczucia. W tym wariancie niewiele jest ograniczeń - trzeba zakasać rękawy i znaleźć kawałek wolnej podłogi. Wykonujemy określoną liczbę powtórzeń w ciągu krótkich przerw w czasie dnia roboczego. My proponujemy 5 serii w ciągu 8-godzinnego dnia pracy, w trakcie którego wykonujemy po 15 powtórzeń. Już po kilku dniach będziecie rozważać zwiększenie ilości serii lub powtórzeń. Jest to dobry pretekst, żeby ruszyć się sprzed biurka i zaktywizować ciało do dalszej pracy oraz dostarczyć organizmowi więcej tlenu. 

Pompki - kiedy trenować?

Najważniejsze to znaleźć momenty oraz miejsce, gdzie w spokoju możemy wykonać swoją serię. Jeśli pracujemy sami w pomieszczeniu, sprawa jest prosta - wystarczy ustawić się koło biurka. Jednak przy odrobinie samozaparcia, spokojnie znajdziemy kolejne chwile na wykonanie ćwiczeń. Warto zaczynać i kończyć dzień pracy od jednej serii, co daje nam dobry punkt wyjściowy. Kolejna pora, to okolice lunchu, kiedy i tak odrywamy się od pracy. Warto też znaleźć chwilę, idąc po kawę lub wracając ze spotkania. Pompki w pracy dla zabieganych - jak powinny wyglądać?

Pompki - jaka technika?

Najlepiej zacząć od klasycznych pompek. Jest bardzo proste technicznie i można wykonać je w prawie dowolnym miejscu. Pracują przy tym mięśnie całej obręczy barkowej oraz odcinek piersiowy. Osoby bardziej zaawansowane mogę trzymać dłonie blisko siebie - ten wariant bardziej obciąża ręce i korpus. Natomiast szerokie ustawienie dłoni pozwoli wzmocnić plecy i ramiona.