Czwartek, 14 Listopad 2019

Zdrowa dieta prawdziwego mężczyzny

24 października 2019

Zdrowa dieta prawdziwego mężczyzny wcale nie musi być nudna. Pierwsza i najpoważniejsza obawa to ta, że posiłki będą pozbawione mięsa i smaku. Na szczęście odpowiednio przygotowane mięso nie musi być ani niezdrowe, ani mieć właściwości tuczących. Wszystko zależy od jego rodzaju i sposobu przyrządzenia oraz przypraw. Aby dieta służyła wcześniej założonym celom oraz cieszyła podniebienie, należy przygotować plan żywieniowy uwzględniający kuchnie świata i nie będzie utożsamiany z wyrzeczeniami. Należy pamiętać o odpowiednich proporcjach dostarczanych składników. Choć to oczywiście kwestia indywidualna, mówi się, że optymalnie dieta powinna w ciągu dnia składać się z 50% węglowodanów, 30% tłuszczy oraz 20% białka (które w przeliczeniu powinno stanowić do 2 gramów białka na każdy kilogram masy ciała). Zdrowa dieta prawdziwego mężczyzny - jak powinna wyglądać i co jeszcze powinna uwzględniać?

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta prawdziwego mężczyzny?

Przede wszystkim na dany dzień powinny przypadać posiłki w regularnych odstępach czasu. Mówi się o 4-5 posiłkach dostarczanych co około 3 godziny w ciągu dnia. W tym ostatni powinien pojawić się na talerzu maksymalnie na 2 godziny przed snem i być ubogi w węglowodany. Tak więc zdrowa dieta prawdziwego mężczyzny i jej klucz to regularność. Nie należy doprowadzać do przegłodzenia lub dużego odczucia ssania. Jednak lekkie uczucie niedosytu jest wskazane. Jak wiadomo mężczyźni preferują dania mięsne i chętnie uwzględniają takie przepisy w diecie. Dlatego ważne, by wiedzieć, jak odpowiednio dobierać mięso do dziennego planu.

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że mięso czerwone jest bardzo smaczne i odżywcze, ale jednocześnie ma dużo nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu, co sprawia, że nie nadaje się do regularnego spożywania w dużych ilościach. Stąd powinno pojawiać się w diecie maksymalnie do 3 razy w tygodniu. Dobrym zamiennikiem będzie drób lub ryby (znakomite źródło kwasów tłuszczowych z grupy omega). Można także postawić na rośliny strączkowe (soja, fasola, soczewica) lub tofu. Ważna jest również kaloryczność mięsa, stąd doradzane są mięsa chude lub ich gotowanie do posiłku (opcjonalnie pieczenie lub duszenie). Takie warianty zamiast smażenia potrafią nawet trzykrotnie zmniejszyć kaloryczność potrawy.  Ponadto mięso w diecie wydaje się być trudne do zastąpienia, szczególnie ze względu na sporą zawartość witamin z grupy B, PP, cynk i żelazo. 

Dieta dla panów - na co zwrócić uwagę?

Weryfikacja mięsa w diecie wynika głównie z licznych, przykrych konsekwencji nadmiernego dostarczania tłuszczy. Do najgorszych powikłań należy zaliczyć choroby układu krwionośnego - miażdżycę i nadciśnienie. W diecie powinny znaleźć się również cztery porcje warzyw oraz do trzech porcji owoców. Dietę należy odpowiednio zbilansować i uzupełnić o odpowiednią dawkę płynów (około 2 litrów na dobę).  

Męska dieta - co na talerzu?

Na talerzu powinno znaleźć się to, co lubimy. Wszystko jest dla ludzi, byle z umiarem. Dlatego jeśli pozwolimy sobie na zbyt dużo, warto to odpowiednio zrównoważyć w kolejnych posiłkach, fundując sobie warzywny koktajl, sok z buraka lub kurację oczyszczającą z produktów zawierających dużo wody - np. ogórka. Zmiany w diecie warto skonsultować ze specjalistą-dietetykiem, który pomoże dopasować potrzebne substancje i ich proporcje do indywidualnych preferencji.